Wednesday 6 April 2011

IMPIAN ATAU KENYATAAN...

sebelum ni sangat-sangat lah janggal lw dengar sal DSLR ni...kalau kawan2 duk cerita sal kehebatan camera ni, aku macam budak kecik yang ditanya sal politik..boley ternganga la jawabnya..langsung tak tw aper2...Sblum ini yang aku tw, just tw camera untuk amek gmbr jew..xtw la plak mcm2 effect ley wat ngan DSLR ni...yelah sblum ini amek gmbr guna cmera cabuk jew..itupun dah nak arwah dah..ish3...kejap kabur, kejap sharp..mcm2...tp cner nak pakai DSLR lw xtw aper2...??huhu...tapi semunya tu,2 sem lepas punya cter...jeng3...




Alexandra Villard de Borchgrave
>Photojournalist<



ALHAMDULILLAH..pas diperkenan doa oleh ALLAH untuk smbung study kat U pas khatam itu STAM, dapat plak blaja pasal ilmu yang berkaitan ngan Media ni..Terdetik lah di hati mau beli DSLR ni...as we know, Media ngan Camera (spt gmbr di atas) mmg x dpt di pisah kan...lw nak jadi journalist serba boley ni, nak x nak kne ader 'bende' ni..tp skg lw tgok kt zaman yang xde mnde  yang ley jd mustahil ni, bukan stkat orang yang belajar sal media jew kne ader, tapi dak sekolah yang rendah2 ngan menengah2 ni pun da ader...da jadi trend plak...siap canggih tahap aper ag...ermm....so dapat la di rumus kan kat sini, dunia zaman skg ni, aper benda yang sbnrnya kemahuan tuh,da jadi cam keperluaan da...xde mnde yang pelik...(da stat merepek..hehhe...)


>NIKON D50<
Aper2 pun...angan2 nak miliki bende ni, still ader...cuma waktu dan izin ALLAH tu x tw bile...nak mx ngan family, bukan nye murah2..hehe..laen la lw mak ayah mmg kaya n then ley belikan aper2 jew yang anak dyorg nak...hehe...tp aku x mcm tuh, aku ank yang baek..kui3..tp lw dapat hasil dari titik peluh aku sndiri, itu yang lebey BERHARGA sbnrnya...ye dok.??.....

aku makin teruja nak dapat camera cgni pas blaja subjek Photojo ngan madam Ainurliza..she's a great camerawomen u know....byk ilmu DSLR aku dpt dari dye...kne tw aper bnde tu shutter speed, ISO, aperture and so on...futhermore, mcm2 setting ley tukar untuk dptkan pic yang terbaek...dari jelas ley kaburkan..dari huduh ley cntikkn..erm....tp still kne blaja untuk dapatkan kesan yg terbaek...like idiom says, makin byk kiter blaja, mkin byk mnde yang kiter xtw kan..hihihi..

Ase cam byk jew aku melalut ni, aper2 pun...mx doa kwn2 supaya ALLAH murahkan rezeki aku nak beli DSLR ni..hehe...doa yang paling baek adalah doa untuk kebahagiaan owang len...^^







         

No comments:

Post a Comment