Thursday, 7 April 2011

KARAM SINGH WALIA.....



Assalamualaikum seme....^^.


Bermula ngan soalan yang wajib tnyer...pekhAbar..?harap2 sht sllu...hehe...di smping orang2 yang korang sayang yek..


skg jam 12.51 am...tp tbe2 mood nak memblog dtg plak..mata pun x mengantuk ag...aper ag..bukak lptop terus la menaip aper yg terlintas dlm mind ni..t hilang palk...=)


As a start..mula ngn stu soalan lu...korang kenal x saper ni..??

                    
mesti kenal kan..?lw x kenal...ader something wrong la ngn korg tuh..hehhee...
sebenarnya....aku nak kongsi ngn korg sket cte sal beliau ni...sperti yg kiter tw kan, beliau  wartawan yang terkenal kat Malaysia ni...terkenal sbb dye ader trademark dye sndiri..'yg penting tangan dye dan wajib ader peribahasa lw melaporkan sesuatu berita tuh...' tapi aku ingat ag, cikgu aku masa sekolah dlu penah pesan..., "awak,hazwani..lw xde sangat peribahasa yang sesuai nk masukkn dalam karangan awak, jgn sesekali amek peribahasa KARAM SINGH WALIA tw..sebab peribahasa dia guna tuh, untuk silibus sekolah Tamil jew...hehhehe..t pemeriksa x paham plak..;p...


Orait...sedikit info sal beliau saya leh kongsi ngn korg2...



  • beliau merupakan enviroment journalist untuk TV3... 
  • he was secondary school teacher.... 
  • graduan from UPM n University of London.. 
  • dye yang produces malaysian hockey star..like Maninderjit..abdul rahman..saiful... 
  • dye ader koleksi buku 4300 peribahasa..hehe...mantap... 
  • 10 tahun lepas..kenderaan utama dye hanya motosikal... 
  • seorang yang sangat pentingkan masa....be a panctual person like him k....!! 


                                             
HE BECOME MY MENTOR...


itu jew aku dapat kongsi ngn korang sedikit sebanyak sal wartawan terbek ni...kiter samer2 usaha supaya satu ari nnti dapat jadi cam beliau...amin...tp yang penting..jgn cepat mengaku kalah bile dugaan dtg...always think positive..coz nak jadi wartawan yang berjaya bukan sng cm yg di sngka...okeh!!..^^

No comments:

Post a Comment